MINI Cooper Forum banner

F56 Head Unit Upgrade Hulp - 2015 Cooper Base S 2 Deurs

15K views 4 replies 3 participants last post by  Navwizard  
#1 ·
Ik probeer de head unit in mijn auto te upgraden, maar heb problemen met het vinden van antwoorden. Ik wil upgraden naar een Double DIN die Apple Car Play en Android Auto ondersteunt, maar omdat de oliepeilstok digitaal is en gekoppeld is aan de standaard head unit, heb ik geen idee hoe ik dit functioneel kan houden op nieuwe head units van derden. Idealiter zou ik de standaard head unit volledig uit de auto willen verwijderen, maar uit alles wat ik tot nu toe heb gelezen, lijkt dit bijna onmogelijk te zijn. Zo ja, is er een manier om de verbinding te splitsen en de standaard head unit in mijn dashboardkastje of iets dergelijks te plaatsen, zodat ik nog steeds de systeemdiagnose kan uitvoeren, of zit ik in feite vast aan het uitvoeren van een bluetooth-bypass rechtstreeks naar mijn versterker? Bedankt allemaal bij voorbaat voor alle hulp bij het uitzoeken hiervan!

#2 ·
Bekijk deze video eens. Ik weet niet zeker of je hem hebt gezien of dat hij ĂĽberhaupt nuttig zal zijn.
. Een ander punt dat ik wil aanstippen, is dat ik vanwege de digitale oliepeilstok niet zeker weet of het een geweldig idee is om de hele console te vervangen, alleen maar omdat je in de toekomst geen problemen wilt krijgen met het niet goed functioneren van de lezer. Het probleem met het weggooien van de originele console in het dashboardkastje, zodat je er nog steeds toegang toe hebt, is dat dit problemen kan veroorzaken met de airbag aan de passagierskant, omdat er nog steeds ruimte nodig is voor de airbag zelf.

#3 ·
Bekijk deze video eens. Ik weet niet zeker of je hem hebt gezien of dat hij ĂĽberhaupt van nut zal zijn.
. Een ander ding dat ik misschien wil opmerken, is dat ik vanwege de digitale oliepeilstok niet zeker weet of het een geweldig idee is om de hele console te vervangen, alleen maar omdat je in de toekomst geen problemen wilt ondervinden met het niet goed functioneren van de lezer of iets dergelijks. Probleem met het weggooien van de originele console in het dashboardkastje, zodat je er nog steeds toegang toe hebt, is dat dit problemen kan veroorzaken met de airbag aan de passagierskant, omdat er nog steeds ruimte nodig is voor de airbag zelf.
Bedankt voor de info. Toen ik aan het zoeken was, kon ik deze video om de een of andere reden nooit vinden. Ik hoop dat dit misschien helpt, maar aangezien ik de standaard navigatie-headunit niet heb, ben ik bang dat ik meer SOL ben dan ooit. Ik had ook niet aan de airbagvrijheid gedacht, dus ik zal moeten kijken waar ze zitten en welke kant ze opengaan, zodat ik weet wat ik wel en niet kan doen als ik heel dubieus word met mijn vervangingsmethoden. Hopelijk is er een manier waarop ik het kan laten vervangen.

#4 ·
Voor het geval iemand deze thread tegenkomt die op zoek is naar info over CarPlay/AndroidAuto head unit vervangingen in een F56 zoals ik, hier is wat info erover. Als je een standaardsysteem hebt ZONDER enige vorm van navigatie op de head unit, geef het dan nu op of ruil je auto in voor een met navigatie. Het dichtstbijzijnde wat je ooit zult krijgen is een Bluetooth bypass en een telefoonhouder voor je dashboard/voorruit. Dit is technisch gezien nog steeds mogelijk, maar de gemiddelde kosten om dit te doen zijn 3.000-5.000 USD. De reden is dat je de OEM Mini navigatie head unit vanaf nul moet bouwen om vervolgens de onderstaande stappen te moeten uitvoeren. Dus in feite is er geen reden om dit ĂĽberhaupt te proberen, tenzij je graag geld weggooit. Als je een van de 2 opties voor navigatie hebt, dan heb je geluk. Helaas heb ik geen links meer, maar er zijn een paar apparaten die het signaal van je head unit kunnen kapen om CarPlay/AndroidAuto over de standaard head unit te leggen. Er is geen manier om de head unit te vervangen door iets dat geen Mini OEM is. Deze highjacking box vereist ook dat je creatief bent in je dashboard met ruimte, want er is vrijwel geen ruimte in het dashboard om dit te installeren. Het lijkt ook niet aanraakcompatibel te zijn, dus je zult ook ergens in je auto bedieningselementen moeten installeren, maar meestal onder je handrem, want dat is een van de weinige plekken met ruimte. Mini is op maat gebouwd, dus het is zo krap mogelijk als het gaat om ruimtegebruik. Dit kost gemiddeld ongeveer 500-1000 USD alleen al aan onderdelen, omdat de highjacking boxes moeilijk te vinden zijn in de VS. Als je dit probeert, dan veel succes mijn vriend! Dit is gewoon wat ik heb begrepen uit mijn onderzoek. Als je iets anders leert en slaagt, laat het me dan weten zodat ik het ook kan proberen. Hahaha.

#5 ·
Als je alleen maar Carplay en Android Auto wilt toevoegen, is de verreweg goedkoopste manier om een van die interfaceboxen toe te voegen.
In mijn F56 heb ik Carplay toegevoegd aan de OEM-interface, maar voor mijn R60 heb ik die hieronder toegevoegd en het werkt prima. $259.

Je hebt gelijk, de ruimte is krap, maar de box is niet erg groot.

Je hoeft alleen maar de menuknop 3 seconden ingedrukt te houden om te schakelen tussen oem en CarPlay/Android Auto, dus je verliest geen oem-functionaliteit. Draadloos ook.
Je hebt geen touchscreen nodig om het te laten werken, het werkt prima vanaf de joystick. In feite heb ik in mijn F56 een touchscreen, maar ik bedien het nog steeds met de controller.

Draadloze Apple CarPlay Android Auto MMI interface adapter Prime Retrofit voor BMW CIC NBT EVO System Serie 1 2 3 4 5 7 X1 X3 X4 X5 X6 X7 Mini I3 Z4

De andere optie is dat je de head unit in je auto kunt vervangen door een NBT EVO head unit. Het is niet super moeilijk, maar natuurlijk wel duurder. Dan kun je Carplay daaraan toevoegen. (maar geen Android Auto).

Er zijn opties.