Voor het geval iemand deze thread tegenkomt die op zoek is naar info over CarPlay/AndroidAuto head unit vervangingen in een F56 zoals ik, hier is wat info erover. Als je een standaardsysteem hebt ZONDER enige vorm van navigatie op de head unit, geef het dan nu op of ruil je auto in voor een met navigatie. Het dichtstbijzijnde wat je ooit zult krijgen is een Bluetooth bypass en een telefoonhouder voor je dashboard/voorruit. Dit is technisch gezien nog steeds mogelijk, maar de gemiddelde kosten om dit te doen zijn 3.000-5.000 USD. De reden is dat je de OEM Mini navigatie head unit vanaf nul moet bouwen om vervolgens de onderstaande stappen te moeten uitvoeren. Dus in feite is er geen reden om dit ĂĽberhaupt te proberen, tenzij je graag geld weggooit. Als je een van de 2 opties voor navigatie hebt, dan heb je geluk. Helaas heb ik geen links meer, maar er zijn een paar apparaten die het signaal van je head unit kunnen kapen om CarPlay/AndroidAuto over de standaard head unit te leggen. Er is geen manier om de head unit te vervangen door iets dat geen Mini OEM is. Deze highjacking box vereist ook dat je creatief bent in je dashboard met ruimte, want er is vrijwel geen ruimte in het dashboard om dit te installeren. Het lijkt ook niet aanraakcompatibel te zijn, dus je zult ook ergens in je auto bedieningselementen moeten installeren, maar meestal onder je handrem, want dat is een van de weinige plekken met ruimte. Mini is op maat gebouwd, dus het is zo krap mogelijk als het gaat om ruimtegebruik. Dit kost gemiddeld ongeveer 500-1000 USD alleen al aan onderdelen, omdat de highjacking boxes moeilijk te vinden zijn in de VS. Als je dit probeert, dan veel succes mijn vriend! Dit is gewoon wat ik heb begrepen uit mijn onderzoek. Als je iets anders leert en slaagt, laat het me dan weten zodat ik het ook kan proberen. Hahaha.