MINI Cooper Forum banner

Knipperend AC-licht

39K views 14 replies 11 participants last post by  Johnny Ringo  
#1 ·
Hier is er een nieuwe voor jullie allemaal. Vanmorgen had ik wat vorst aan de binnenkant van de voorruit en zette ik de airconditioning aan. De groene LED op de AC-knop begon langzaam te knipperen (uw keuze). De buitentemperatuur was ongeveer 11 graden Fahrenheit, voor het geval dat er iets mee te maken had. Ik probeerde het even later en het lampje bleef branden - net als elke andere keer dat ik de airco de afgelopen bijna drie jaar heb gebruikt. Niets in de handleiding (natuurlijk...) en ik kon hier geen threads vinden. Ideeën? Trouwens, de garantie van de auto is net verlopen...

#2 ·
Ik breng mijn auto voor garantieservice (afspraak is over twee weken) vanwege een elektrisch defect met hetzelfde knipperlichtsymptoom. Mijn probleem is dat wanneer ik rijd, en de auto in beweging moet zijn om het defect te laten optreden, als ik de ruitenwissers op vol of de "één keer"-optie zet wanneer je de hendel naar beneden duwt, de ventilator voor de verwarming/airco volledig uitvalt en de knoplichten op de console beginnen te knipperen zoals je hebt beschreven.

Eerst dacht ik dat het een losse verbinding was, totdat ik de ruitenwisserverbinding ontdekte. Ik weet nog niet wat er aan de hand is, maar als ik hem terugkrijg van de service, zal ik posten en je de diagnose laten weten. Ik zou echter graag meningen van Mini2-mensen horen. Ik haat het om blind naar de dealer te gaan.

Bedankt.

#3 ·
Ruitenwisseraansluiting?

Bedankt voor de reactie op de thread. Weet je, ik had de ruitenwissers ongeveer tegelijkertijd gebruikt, maar de ventilatormotor leek helemaal niet te veranderen. Ik voelde ook niet dat de aircocompressor aanging toen ik op de knop drukte, maar toen was het zo koud dat het moeilijk was om aan iets anders te denken...

#4 ·
Mijn suggestie zou zijn om de fout te proberen te herhalen en dan dingen uit en aan te zetten, te luisteren of er dingen uitvallen, enz. Het is mogelijk dat de kou het kan beĂŻnvloeden, ik had een oude vrachtwagen met een uitgeschakeld alarm dat willekeurig afging in de kou en regen, maar het is de moeite waard om het te controleren. Zoals ik al zei, is alles in orde als ik stilsta, het probleem doet zich alleen voor tijdens het rijden. Ik merkte eerst het lampje op de recirculatie-indicator op, en toen ik de overeenkomst met de ruitenwissers vond, kwam ik tot de conclusie dat het een kortsluiting ergens moest zijn in plaats van een losse verbinding. Het zou interessant zijn als je hetzelfde probleem hebt. Misschien heeft dezelfde man onze auto's bedraad!

#5 ·
Ik zal dit blijven volgen om te zien of het opnieuw gebeurt en het jullie allemaal laten weten. Grappig, het gebeurt niet op de '73 -- oeps, geen airco...

#6 ·
yellowminijim said:
Hier is er een nieuwe voor jullie allemaal. Vanmorgen had ik wat vorst aan de binnenkant van de voorruit en zette ik de airconditioning aan. De groene L.E.D. op de AC-knop begon langzaam te knipperen (uw keuze). De buitentemperatuur was ongeveer 11 graden Fahrenheit, voor het geval dat er iets mee te maken had. Ik probeerde het iets later en het lampje bleef branden - net als elke andere keer dat ik de airconditioning de afgelopen bijna drie jaar heb gebruikt. Niets in de handleiding (natuurlijk...) en ik kon hier geen threads vinden. Ideeën? Trouwens, de auto is net uit de garantie...
Dat is een heel slim stukje A.I.-circuit. De auto probeert eigenlijk je aandacht te trekken. Hij probeert je te vertellen: "Je maakt zeker een grapje!!!! Het is 11 graden F. IK heb het koud, gek. Zet de verwarming aan. En ik dan? Niemand denkt ooit aan mij, toch...?" MINI's zijn zo. Ze hebben gevoelens. En ze kunnen een beetje doorgaan. Ze zijn Brits, weet je ;) :D In alle ernst, weet je zeker dat het niet daadwerkelijk is geprogrammeerd om te knipperen wanneer de airconditioning mogelijk niet werkt, misschien door extreme externe omstandigheden? Het kan eigenlijk een waarschuwing zijn om je te vertellen dat je de airconditioning moet uitschakelen, of gewoon om je te laten weten dat deze op dit moment niet werkt. Misschien is het de moeite waard om even te bellen met de technische dienst van BMW.

#7 ·
Wat betreft het willen gebruiken van de airconditioning in de winter, er is een goede reden om het te gebruiken. De airconditioning koelt niet alleen de lucht af, maar droogt deze ook uit. Het is ook niet erg om je airconditioning minstens één keer per maand te laten draaien om het systeem een beetje te laten draaien. Je bent dus niet gek om de airconditioning in de winter te gebruiken. Maar misschien ben je wel gek om het te willen gebruiken als het -11 graden is.

#8 ·
A.c

Het knipperen van het aircolampje duidt op een lage aircogasdruk en knippert dus om aan te geven dat het systeem opnieuw gevuld moet worden.
Als het de hele tijd knippert, elke keer, dan moet er naar gekeken worden. Airco-compressoren die op MINI's worden gebruikt, kunnen niet 'droog' werken en dus kan een leeg aircosysteem de compressor mogelijk beschadigen als deze wordt ingeschakeld.

Als het knipperen eenmalig is, was dit waarschijnlijk een vals alarm, hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door koude omstandigheden die gaskrimp veroorzaken en dus een lage drukmeting.

Als het 'af en toe knippert', dan zou het systeem waarschijnlijk een herlading kunnen gebruiken om de druk aan te vullen, aangezien het duidelijk onder druk staat.

#10 ·
Niet echt gek

Ik weet het.... Het klinkt gek, maar de voorruit/voorruit was van binnen behoorlijk bevroren en ik probeerde de airco te gebruiken om de lucht te drogen. Trouwens, het lijkt een eenmalige gebeurtenis te zijn geweest, want het lijkt niet meer te knipperen. Bedankt aan jullie allemaal voor de suggesties! Ik heb ontdekt dat zowel de forums van mini2.com als de forums van minimania.com class ic Mini beide geweldige gemeenschappen zijn. Het is vanavond weer in de tienerjaren, dus ik denk dat ik naar buiten ga en voor de lol de airco aanzet!

#15 ·
Dus het tegenovergestelde is me onlangs overkomen. Ik woon in de hete woestijn van Arizona, waar het de laatste tijd elke dag 37°+ is. Mijn a/c-lampje begon een paar keer te knipperen en bleef toen branden. Ik verloor mijn koude lucht volledig, maar mijn a/c-ventilator draait nog steeds goed. Denkt iemand dat het de zekering zou kunnen zijn? Bedankt