Ik heb een Mini Cooper uit 2008 met krukas schade door oververhitting, kon geen goede N12 motoren met weinig kilometers vinden, dus ik vertelde de eigenaar dat ik de nieuwere N16 B16 motor van een 2013 mini die hij online vond, kan maken. Dus motor besteld, nieuwe oliepomp en een paar onderdelen die ik wissel zijn al klaar, mijn laatste opfrisbeurt plus koppeling vervangen en APK is morgen klaar dan ga ik over op deze conversie, ik heb een paar maanden geleden een clubman gedaan als laatste, op deze motor hebben we besloten om hem tegelijkertijd op te frissen omdat hij meer dan 60.000 km heeft gelopen, de eigenaar wil gewoon dat hij goed blijft lopen, ik heb een vaste prijs afgesproken voor het vervangen van de motor en dan gewoon de norm voor opfrissen, d.w.z. kettingkit en betere ringen en klepsteeldichtingen etc., trig houdt de kosten zo laag als ik kan, sorry ik deel niet hoe ik dit doe wil niemand op een pad leiden waar ze verdwalen etc, want er zit wel wat in etc, psa gebruikt deze zelfde motoren tot op heden, bmw stopte rond 2016, dus zou ook een hele nieuwe motor kunnen plaatsen voor een Citroën of Peugeot vti motoren zijn hetzelfde, en ik weet hoe ik ze moet passen.