MINI Cooper Forum banner

r56 2008 cooper s probleem met onregelmatig stationair draaien

1 reading
38K views 6 replies 4 participants last post by  Mrjcwboris  
#1 ·
Net een 2008 cooper s r56 gekocht en loopt prima tijdens het rijden, helemaal geen problemen, maar stationair loopt hij erg onregelmatig, en zodra je hem op toeren brengt is het prima. Heeft iemand anders dit probleem gehad? En wat was de oorzaak? De enige codes die verschijnen zijn 02 sensoren en een die zegt 2b64 inlaatspruitstuk ongemeten lucht.
Als iemand een idee heeft, laat het me dan zo snel mogelijk weten?
Bedankt

#2 ·
Controleer uw stekkers en kabels, heeft het ooit een decoke gehad op de inlaatkleppen? De 0 2-sensoren zouden afbreken omdat het een abnormale zuurstofmengverhouding krijgt, controleer ook op vacuĂĽmlekken en vuile luchtfilters. Zorg ervoor dat de MAF- of MAP-sensor niet vuil is of defecten heeft. Kunt u de P-code opgeven?

Controleer ook uw kleppendeksel op olielekkage (gebarsten of niet correct afdichtend, wat ook een vacuĂĽmlek veroorzaakt).

#3 ·
De codes gewist en hem weer aan de praat gekregen en er zijn geen codes meer verschenen. Er is onlangs een distributiekettingkit op gezet en blijkbaar liep hij 65 mijl goed voordat dit stationairprobleem begon. Denk niet dat de koppen eraf zijn geweest, is de inlaatklep een veelvoorkomend probleem? En zou het onregelmatige stationair draaien de symptomen zijn?

#4 ·
Omdat u de Peugeot-motor heeft, is het een directe injectie, dus er is geen brandstofstroom over de inlaatkleppen, aangezien de injectoren direct in de cilinders zitten. De kleppen koeken uiteindelijk aan met koolstof uit de carterterugvoer van onverbrande oliedampen, waardoor er een residu op de kleppen achterblijft, vooral als u constant korte ritten maakt en geen lange afstanden rijdt. Het komt vaak voor bij de Gen 2 S-modellen, die uiteindelijk een decoke (walnootstralen) vereisen. Een onregelmatig stationair toerental kan veel oorzaken hebben, maar de O 2-sensoren melden alleen een slechte uitlaatbrandstof-luchtmengsel buiten de verwachte waarden. De 1e O 2-sensor rapporteert terug naar de ECU en vertelt of de zuurstofmix onjuist is (auto te rijk of te arm), de 2e O 2-sensor is alleen voor EPA-waarden.

U zoekt naar brandstof, vonk, vacuĂĽm en dan defecte MAF- of MAP-sensoren, maar het zou handig zijn als u de codes van de INPA-software heeft, wat BMW-software is.

Controleer nogmaals of uw kleppendekselpakking niet lekt en of uw kleppendeksel niet gebarsten is, lijkt een veelvoorkomende draad op de forums te zijn voor een 2008 S voor de foutcode die u noemde.

Even ter aanvulling: 65 mijl nadat het kleppendeksel eraf is geweest voor de distributiekettingproblemen, zou ik heel goed kijken naar het deksel, de pakking en alle bijbehorende slangen.

Bij de kleppendeksels zijn de bouten alleen handvast (84 in lbs of 10 NM), dus als ze te vast zijn aangedraaid, kan uw kleppendeksel gebarsten zijn.

#5 ·
kleppendeksel gecontroleerd en een scheur en een gat erin gevonden, dat opgelost en geprobeerd en nog steeds hetzelfde, nu de timing dubbel gecontroleerd en dat is in orde, maar ik heb een olieplunjer aan de achterkant verwijderd die de diffuserpoelie voedt en die heeft wat metaal etc. op het filter, weet niet zeker of dit het probleem zal zijn, maar begin me nu achter de oren te krabben..

#6 ·
kleppendeksel gecontroleerd en een scheur en een gat erin gevonden, dat opgelost en geprobeerd en nog steeds hetzelfde, nu de timing dubbel gecontroleerd en dat is in orde, maar ik heb een oliespindel aan de achterkant verwijderd die de diffuserpoelie voedt en die heeft wat metaal etc. op het filter, weet niet zeker of dit het probleem zal zijn, maar begin me nu achter de oren te krabben..
Hoi
Ik heb een 2009 MCS N14-motor. Ik heb hem twee maanden in mijn bezit en heb van elke minuut genoten. Plotseling was alles in orde, ik stopte 45 minuten en toen ik haar weer startte, miste ze en was ze aan het zoeken. Om een lang verhaal kort te maken: de auto rijdt prima, maar heeft een vreselijk stationair toerental. Ik heb de bougies, bobines, een injector, lambdasonde vervangen en hij loopt nog steeds slecht, mijn compressie is in orde, geen foutcodes meer, maar er waren er wel een paar in het begin - vandaar alle veranderingen met bougies etc. Ik heb hem nu met walnootstralen behandeld en de timing stond "heel iets" verkeerd, wat is rechtgezet en het is nog steeds hetzelfde! Ruw stationair toerental. Wat nu - Er is voorgesteld om de HPFP te vervangen, maar ik weet niet zeker of dit het probleem gaat oplossen, want na het lezen van alle andere prikborden en forums, zou ik ook andere symptomen moeten vertonen? Zou een ruw stationair toerental alleen een defecte HPFP kunnen zijn? Alstublieft, alle hulp?