R56 N12 1.4 code 2845 Vanos uitlaatactuator bewegingsfout. Onlangs mijn thermostaatprobleem opgelost waarbij de auto te koel liep en nu alles in orde. Vandaag gooide de auto een CEL op en toen ik hem scande kreeg ik een 2845 Vanos actuator fout. Gewist en het lampje gewist en kwam niet meteen terug, maar na een paar minuten rijden kreeg ik 283D Vanos uitlaataanpassing gestopt en 288D uitlaat nokkenas naar krukas correlatie. De auto rijdt een beetje slap en heeft een "sportiever" geluid. Klinkt als pijpinductie als dat logisch is.
Oliepeil is goed, verse olie een paar honderd mijl geleden. Een beetje googelen suggereert alles van nieuwe kop tot distributiekettingen tot oliepeil tot vacuĂĽmpompen tot vanos actuatoren.
Geen nieuwe rammels of geklapper, alleen een "sportiever" inlaatgeluid als je voorbij ongeveer 3000 tpm komt.
Geen tekenen van olie of vreemde geluiden van de vacuĂĽmpomp
CEL komt helemaal niet op, alleen ophalen op de scantool
Live data read toont uitlaat setpoint 122 graden actueel 119.7 Is dat dichtbij genoeg? Inlaten zijn hetzelfde.
Heb ik waarschijnlijk het geluk dat dit "alleen maar" de vanos actuator is?
Heeft iemand tips voordat ik willekeurige onderdelen ga vervangen?
Oliepeil is goed, verse olie een paar honderd mijl geleden. Een beetje googelen suggereert alles van nieuwe kop tot distributiekettingen tot oliepeil tot vacuĂĽmpompen tot vanos actuatoren.
Geen nieuwe rammels of geklapper, alleen een "sportiever" inlaatgeluid als je voorbij ongeveer 3000 tpm komt.
Geen tekenen van olie of vreemde geluiden van de vacuĂĽmpomp
CEL komt helemaal niet op, alleen ophalen op de scantool
Live data read toont uitlaat setpoint 122 graden actueel 119.7 Is dat dichtbij genoeg? Inlaten zijn hetzelfde.
Heb ik waarschijnlijk het geluk dat dit "alleen maar" de vanos actuator is?
Heeft iemand tips voordat ik willekeurige onderdelen ga vervangen?