MINI Cooper Forum banner

Nierówna praca na biegu jałowym i lekkie zawahanie przy niskich obrotach

58K views 28 replies 5 participants last post by  mike1967  
#1 ·
Cześć wszystkim
Niedawno kupiłem Mini Cooper S z 2008 roku z problemem nierównej pracy na biegu jałowym. Byłem tego świadomy, kiedy go kupowałem i dostałem go w dobrej cenie, więc postanowiłem podjąć wyzwanie naprawy. Próbowałem kilku rzeczy, ale bez powodzenia i szukam wskazówek, co sprawdzić dalej.

Samochód:
2008 Cooper S, silnik N14, 90 tys. mil
Samochód był serwisowany tuż przed zakupem, z nowymi świecami zapłonowymi

Problem: Po uruchomieniu na zimno silnik pracuje na biegu jałowym dobrze przez około 2 minuty. Po tym biegu jałowym staje się nierówny i szorstki, podczas ruszania na niskich obrotach występuje bardzo lekkie zawahanie, ale na wysokich obrotach nie ma problemu, a samochód bardzo dobrze przyspiesza.

Kroki, które podjąłem:
Wysłałem go do dealera w celu piaskowania zaworów dolotowych orzechami włoskimi. Niestety, to nie rozwiązało problemu. Mechanik zauważył, że rozrusznik kręcił przez chwilę przed uruchomieniem i zasugerował, że może to być HPFP.

Mam narzędzie skanujące BMW C110+, którego używam do diagnozowania problemu.
To pokazało:
Ciśnienie HPFP 4,67 MPa na biegu jałowym do około 20 MPa przy pełnym otwarciu przepustnicy

Kilka kodów wypadania zapłonu, które od tego czasu wyczyściłem i nie powróciły.
Pokazuje wysoką częstotliwość wypadania zapłonu na cylindrach 2 i 3, zamiana świec zapłonowych i cewek nie powoduje zmiany wypadania zapłonu.

Temperatura silnika wynosi 75-82 stopnie Celsjusza. Zabralem samochód na dobrą przejażdżkę i oscylowała ona w okolicach 78 stopni Celsjusza. Po zatrzymaniu wzrasta do 82 stopni Celsjusza. Sam silnik wydaje się dość gorący po otwarciu maski. Czy mam rację myśląc, że ta zgłoszona temperatura jest dość niska?
Silnik ma zapach spalonego oleju, co jest spowodowane wyciekiem oleju, uzupełniłem olej tuż poniżej znaku max.

Moim obecnym myśleniem jest być może zablokowany termostat lub pęknięta obudowa? Lub uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego? Przyjrzałem się kilku czujnikom z boku silnika i zauważyłem jeden, który może mieć przerwany przewód (załączone zdjęcie). Jakie kroki mogę podjąć dalej, aby zidentyfikować problem? Wielkie dzięki
 

Attachments

#2 ·
Cześć wszystkim
Niedawno kupiłem Mini Cooper S z 2008 roku z problemem nierównej pracy na biegu jałowym. Byłem tego świadomy, kiedy go kupiłem i dostałem go w dobrej cenie, więc postanowiłem podjąć wyzwanie naprawy. Próbowałem kilku rzeczy, ale bez powodzenia i szukam wskazówek, co sprawdzić dalej.

Samochód:
2008 Cooper S, silnik N14, 90 tys. mil
Samochód był serwisowany tuż przed zakupem z nowymi świecami zapłonowymi

Problem: Po uruchomieniu na zimno silnik pracuje na biegu jałowym dobrze przez około 2 minuty. Po tym biegu jałowym staje się nierówny i szorstki, podczas ruszania na niskich obrotach występuje bardzo lekkie zawahanie, ale na wysokich obrotach nie ma problemu, a samochód przyspiesza bardzo dobrze.

Kroki, które podjąłem:
Wysłałem go do dealera w celu piaskowania zaworów dolotowych orzechami włoskimi. Niestety, to nie rozwiązało problemu. Mechanik zauważył, że rozrusznik kręcił przez chwilę przed uruchomieniem i zasugerował, że może to być HPFP.

Mam narzędzie diagnostyczne BMW Scan C110+, którego używałem do próby zdiagnozowania problemu.
To pokazało:
Ciśnienie HPFP 4,67 MPa na biegu jałowym do około 20 MPa przy pełnym otwarciu przepustnicy

Niektóre kody wypadania zapłonów, które od tego czasu wyczyściłem i nie powróciły.
Pokazuje wysoką częstotliwość wypadania zapłonów na cylindrach 2 i 3, zamiana świec zapłonowych i cewek nie powoduje przesunięcia wypadania zapłonów.

Temperatura silnika wynosi 75-82 stopnie Celsjusza. Pojechałem samochodem na dobrą przejażdżkę i oscylowała ona w okolicach 78 stopni Celsjusza. Po zatrzymaniu wzrasta do 82 stopni Celsjusza. Sam silnik wydaje się dość gorący po otwarciu maski. Czy mam rację myśląc, że zgłoszona temperatura jest dość niska?
Silnik ma zapach spalonego oleju, co jest spowodowane wyciekiem oleju, uzupełniłem olej tuż poniżej maksymalnego poziomu.

Moim obecnym myśleniem jest być może zablokowany termostat lub pęknięta obudowa? A może uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego? Przyjrzałem się kilku czujnikom z boku silnika i zauważyłem jeden, który może mieć przerwany przewód (załączone zdjęcie). Jakie kroki mogę podjąć dalej, aby zidentyfikować problem? Wielkie dzięki
to nie jest przerwany przewód, to pojedynczy przewód z ecu do czujnika ciśnienia oleju w upale, dostaje on powrót do masy z obudowy, obudowa termostatu jest podatna na awarie, jest teraz zaktualizowana wersja z zaktualizowanym kawałkiem okablowania do niej, uruchom dane na żywo na czujniku temperatury i zobacz, jak samochód od zimnego podnosi temperaturę z diagnostyką, tj. powinien zacząć od 20c ihs, a następnie powoli wzrastać na biegu jałowym w ciągu 20 minut, zobacz, czy w którymkolwiek momencie przestaje rosnąć lub zajmuje to trochę czasu, a następnie skacze w górę lub w dół, warto również to zrobić i sprawdzić wiązkę przewodów wokół, czy to wpływa itp., poniżej znajduje się zdjęcie czujnika temperatury i jakie napięcia powinieneś mieć z przewodu zasilającego czujnika temperatury, a także czujniki 02 w temperaturach itp., skłaniałbym się bardziej ku czujnikowi 02, a także pomyślałbym o tym, czy to czujnik 02, czy problem mechaniczny, który to powoduje, jak rozciągnięty łańcuch rozrządu, kolejną wskazówką są wypadania zapłonów na 2 cylindrach obok siebie, może uszczelka głowicy jest wypalona między dwoma otworami, wymagany test kompresji
 

Attachments

#3 ·
Cześć Mike, dzięki za odpowiedź, to kilka przydatnych informacji. Myślę, że zacznę od testu kompresji, aby wykluczyć uszczelkę głowicy. Jeśli chodzi o normalne temperatury pracy, czego powinienem szukać? Jak powinienem przetestować czujniki, czy muszę testować na zaciskach czujnika z odłączonym złączem? Czy jest jakiś sposób, abym mógł sprawdzić termostat? Wielkie dzięki
 
#4 ·
Cześć Mike, dzięki za odpowiedź, to kilka przydatnych informacji. Myślę, że zacznę od testu kompresji, aby wykluczyć uszczelkę głowicy, jeśli chodzi o normalne temperatury pracy, czego powinienem szukać? Jak mam testować czujniki, czy muszę testować na zaciskach czujnika z odłączonym złączem? Czy jest jakiś sposób, aby sprawdzić termostat? Wielkie dzięki
Aby sprawdzić termostat, uruchom zimny samochód, uruchom samochód i pozwól mu pracować na biegu jałowym z podłączonym narzędziem diagnostycznym monitorującym czujnik płynu chłodzącego, zajmie to dobre 40 minut od startu do zatrzymania, obserwuj temperaturę, powinna wzrosnąć z około 15-20c do 71-76c w tym momencie termostat powinien zacząć się otwierać trzymając rękę na górnym wężu chłodnicy będziesz mógł obserwować temperaturę i zanotować kiedy górna rura się nagrzeje do jakiej temperatury np. powyższe temperatury, jeśli rura nie nagrzeje się do 100c to powiedziałbym, że jest niezgodna ze specyfikacją w porównaniu do innych, jeśli nagrzeje się od razu, znowu jest wadliwa lub po prostu leniwa ze względu na wiek, bardzo powszechne. Elektrycznie sterowany termostat działa z bosh mev17.4 ecu, czyli zarządzaniem silnikiem, jest uziemiony przez ecu i działa od 0 do 12 V w zależności od tego, kiedy jest otwarty lub zamknięty, czyli w pełni otwarty 11 V zimny zamknięty 0 V. Tam, gdzie zawodzą, spowoduje to wysoką rezystancję lub otwarte zwarcie do dodatniego, bardzo powszechne, może to w najgorszym przypadku wyłączyć ecu, bardzo rzadko, istnieje wezwanie do serwisu w niektórych silnikach Prince dla obudowy termostatu, warto sprawdzić, czy Twój samochód podlega temu wezwaniu, może zostać wykonane bezpłatnie, obudowy z rynku wtórnego nie sprawdzają się dobrze, widziałem wiele awarii od nowości lub niedługo po, czujnik temperatury działa na szynie 5 V, ma dwa przewody, jeden to przełączone uziemienie do ecu, a drugi to przewód odniesienia 5 V dla ecu do wykorzystania jako metoda odczytu temperatur, tj. -48=0,1 V 167c=5 V 20c=3,2 V ish im wyższa temperatura czujnika temperatury, tym wyższe napięcie do 5 V, problem polega na tym, że wszystkie te liczby dają tylko to, że obwód działa itp. i wskazówkę, co i kiedy powinno odczytywać, ale wiele z nich jest przerywanych, dlatego większość mechaników powie, że naprawdę musimy wymienić całą obudowę i zobaczyć, co mamy na podstawie wieku i przebiegu, tj. 70 tys. km, 7 lat, to niedługo do awarii, i szczerze mówiąc, termostat i czujnik temperatury mają tak duży wpływ na działanie tych silników o niskiej emisji, że muszą być prawidłowe, w przeciwnym razie pojawia się mnóstwo problemów z działaniem i chłodzeniem, które sprawiają, że dobry mechanik wygląda głupio, ponieważ wszystko powyżej wygląda dobrze przez jakiś czas, aż do jazdy i zmuszenia jako takiego. Poniższy link to oryginalna zaktualizowana obudowa, najnowsza wersja z 4-pinową wtyczką i pętlą okablowania potrzebną do konwersji https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-...6-Petrol/282811653986?fits=Car+Make:Mini&hash=item41d8e35f62:g:Q3UAAOSwgLlaXjxsSzczerze mówiąc, nie używałbym żadnego innego niż oryginalny, ponieważ tak wiele tańszych kupowanych od losowych sprzedawców nie sprawdza się dobrze. Powyższy link, specjalizują się w częściach do mini bmw i saab z siedzibą w Wielkiej Brytanii, ich zestawy łańcuchów rozrządu również są dobre.
 
#5 ·
Jeszcze raz dziękuję, zrobiłem krótki test sprawdzający temperaturę płynu chłodzącego podczas rozgrzewania silnika, wzrosła ona dość stabilnie do 80 stopni C, gdzie się zatrzymała.
Postanowiłem wpaść do specjalisty od mini, żeby sprawdzić, czy mogą pomóc w diagnozie, podłączyli swoje narzędzie i potwierdzili, że pompa paliwa jest w porządku, brak kodów błędów, wszystkie czujniki lambda i ogólne zmienne pracy w porządku. Co ciekawe, ich narzędzie nie pokazywało żadnych wypadnięć zapłonów, więc zastanawiam się, jak niezawodne jest moje narzędzie. Facet powiedział, że jego zdaniem silnik po prostu nierówno pracuje, ponieważ dobrze wchodzi na obroty i przyspiesza.
Zasugerował środek do czyszczenia układu paliwowego w benzynie, co zrobiłem z 1/4 zbiornika, jeździłem nim przez około godzinę, pilnując, żeby dobrze wchodził na obroty i pomogło to ustabilizować obroty biegu jałowego. Jednak nadal występuje pewne wahanie.
Mam teraz tester kompresji, więc w ten weekend sprawdzę kompresję, aby upewnić się, że nie ma innych problemów.
Tak więc w tym momencie wydaje się, że nie ma wypadania zapłonów, ale z jakiegoś powodu pracuje nierówno.
 
#6 ·
najlepszy najtańszy skaner do diagnostyki link poniżej nie oceniam niczego innego poniżej 500 funtów, tj. modele podstawowe snap on itp., autocom cdp plus jest dobry, dane na żywo działają bardzo dobrze, tj. jeśli mówi o wypadaniu zapłonów, to ono występuje,
https://www.ebay.co.uk/itm/Bluetoot...oZBsi/e2x0X3VsoYC0kBzlng=&checksum=202691983104543d1046cb3446d8bc13bd8bad025591
również najlepszy środek do czyszczenia układu paliwowego spowoduje białe, cienkie smugi dymu z wydechu, ale naprawdę dobrze go czyści, seafoam
pakiet podwójny ze sprayem do wlotu pomaga zapobiegać gromadzeniu się nagaru na wlotach, topi węgiel i brud
https://www.ebay.co.uk/itm/2-CAN-KI...EAFOAM-SRAY/253102669524?epid=2185630474&hash=item3aee183ed4:g:OEUAAOSwCdJZlwY9
 
#8 ·
Zamówiłem ten zestaw Sea Foam, mam nadzieję, że zrobi różnicę. Zrobiłem test kompresji i uzyskałem 170,160,160,165 PSI. Samochód wydawał się słaby, więc ponownie zeskanowałem kody i otrzymałem 2786 dodatkową adaptację mieszanki. Od tego czasu przejechałem nim spory kawałek i nie brakuje mu już mocy, ale pierwotny problem pozostaje.
 
#8 ·
Zamówiłem ten pakiet seafoam, więc użyję go w tym tygodniu i zobaczę, czy zrobi jakąś różnicę.

Samochód wydawał się słaby w ostatni dzień, więc podłączyłem czytnik kodów i wyświetlił się kod 2786 Dodatkowa adaptacja mieszanki. Co to znaczy? Po ponownym włączeniu samochodu wydaje się, że moc powróciła.

Przeprowadziłem test kompresji i wszystko wydaje się w porządku, 170,160,160,165 PSI.
 
#10 ·
Zamówiłem ten pakiet seafoam, więc użyję go w tym tygodniu i zobaczę, czy to zrobi jakąś różnicę.

Samochód wydawał się ostatnio pozbawiony mocy, więc podłączyłem czytnik kodów i pojawił się kod 2786 Dodatkowa adaptacja mieszanki. Co to znaczy? Po ponownym włączeniu i wyłączeniu samochodu moc wydaje się powróciła.

Przeprowadziłem test kompresji i wszystko wydaje się w porządku, 170,160,160,165 PSI.
może być gdzieś wyciek powietrza, najlepszym sposobem na jego znalezienie jest tania maszyna do dymu, powie ci, co to jest, niezbędny element zestawu do znajdowania tych usterek odpowietrzania i rur doładowania lub do wykluczenia itp., kawałek rury od maszyny do wlotu układu rur, użyj taśmy klejącej, aby jakoś to uszczelnić, wszystko, co robię, działa świetnie, może również dodać barwnik ultrafioletowy do rzeczy, które dodajesz do zbiornika, pokazuje każdy wyciek w ciemności ze światłem
https://www.ebay.co.uk/itm/Fog-Mach...e-Control-DJ-Disco-Party-UK/143271471566?hash=item215ba529ce:g:VM4AAOSwP3Jc8e15
musisz wiedzieć, że łańcuch rozrządu jest prawidłowy, ponieważ to wskaże wszelkiego rodzaju usterki wlotu i wylotu z nakładania się zaworów upuszczających ciśnienia i dodawania ich po obu stronach silnika
 
#15 ·
Dostałem seafoam kilka dni temu i przepuściłem go przez silnik, zmagałem się z dyszą natryskową, ponieważ opróżnianie zajęło wieki, ale wlałem większość. Było trochę białego dymu, ale nie tony, prawdopodobnie dlatego, że wcześniej był piaskowany orzechem. Wlałem trochę seafoam do rury na pokrywie zaworów, jak widziałem na filmie na YouTube, to spowodowało więcej białego dymu, ale nic z tego nie poprawiło nierównej pracy silnika.

Nadal muszę przyjrzeć się AFR i zaczynam podejrzewać, że może być wyciek podciśnienia lub doładowania, ponieważ nie wiem, co jeszcze może być nie tak! Zobaczę, czy uda mi się coś zidentyfikować.
 
#16 ·
Fakt, że miałeś grzechotanie przy rozruchu, byłby dla mnie wystarczającym powodem, aby wymienić łańcuch rozrządu na zestaw. Kiedy się zużywają, sprężyna napinacza słabnie i czasami silnik trochę strzela i zwalnia napięcie na łańcuchu.
 
#17 ·
Kolejna dodana rzecz: kiedy łańcuch się rozciąga, zachodzenie na zawory zmieni się w zależności od obciążenia, tzn. gazu lub jego braku, co spowoduje upuszczenie doładowania i tak wiele osób gubi się w problemie, dlatego mówię, że jeśli zrobiono ponad 60 tys. km, wymień łańcuch, aby uniknąć całego tego bólu, ponieważ prawdopodobnie tak się dzieje.
 
#18 ·
Czy masz jakieś rekomendacje dotyczące zestawu ze wszystkim, czego potrzebuję? Zmieniałem już pasek rozrządu w Golfie mk4, więc myślę, że dam radę sam to zrobić, czy jest gdzieś jakiś poradnik? Czy potrzebuję specjalistycznych narzędzi blokujących, czy mogę użyć klucza imbusowego itp.? Dzięki.
 
#19 ·
Dopasowanie fabryczne jest produkowane przez febi bilsteen, a te z rynku wtórnego są w okolicach FAI. FAI robi kompletny zestaw za około 230 funtów, ale jest on dostarczany z wcześniejszym regulatorem, tj. krótkim skokiem, warto założyć oryginalny napinacz łańcucha z mini, jeśli używany jest zestaw łańcucha z rynku wtórnego, zestawy łańcuchów marki febi są nieco tańsze niż części fabryczne, w silniku 100k zrobiłbym również koła zębate vanos, ale jeśli w silniku 50-70k, po prostu zrób łańcuch i prowadnice oraz oryginalny napinacz, tj. zaktualizowany dłuższy, tj. napinacz silnika n18 pasuje również do wszystkich wczesnych samochodów i jest lepszy, jeśli chodzi o specjalne narzędzia, tak, to jest główny problem dla majsterkowiczów, tanie zestawy blokujące są zawodne, tj. silnik może być źle ustawiony w czasie, należy kupić zestaw z narzędziem do napinania i wiedzieć, jak go używać, śruby wałków rozrządu i wału korbowego MUSZĄ BYĆ WYMIENIONE, ponieważ są to śruby rozciągliwe, oryginalne są tanie, należy również wymienić dolną uszczelkę olejową w silnikach 100k, a także łańcuch pompy oleju,
i lub poniżej
wszystkie silniki Prince mają ten sam proces wymiany łańcucha, wczesne silniki turbo mają 1 lub brak kół zębatych vanos, n18 ma dwa, ale blokowanie itp. to ta sama gra,
lub
 
#20 ·
Montaż fabryczny jest produkowany przez febi bilsteen, a części z rynku wtórnego są dostępne od FAI. FAI oferuje kompletny zestaw za około 230 funtów, ale jest on dostarczany z wcześniejszym regulatorem, tj. z krótkim skokiem. Warto założyć oryginalny napinacz łańcucha od Mini, jeśli używany jest zestaw łańcucha z rynku wtórnego. Zestawy łańcuchów marki febi są nieco tańsze niż części fabryczne, w silniku 100k zrobiłbym również koła zębate vanos, ale jeśli w silniku 50-70k, to tylko łańcuch i prowadnice oraz oryginalny napinacz, tj. zaktualizowany dłuższy, tj. napinacz silnika N18 pasuje również do wszystkich wczesnych samochodów i jest lepszy. Jeśli chodzi o specjalne narzędzia, tak, to jest główny ból tyłka przy majsterkowaniu. Tanie zestawy blokujące są loterią, tj. mogą źle ustawić rozrząd silnika, trzeba kupić zestaw z narzędziem do napinania i wiedzieć, jak go używać. Śruby wałków rozrządu i wału korbowego MUSZĄ BYĆ WYMIENIONE, ponieważ są to śruby rozciągliwe, oryginalne są tanie, trzeba również zrobić dolną uszczelkę olejową w silnikach 100k, a także łańcuch pompy oleju.
i lub poniżej

Wszystkie silniki Prince mają ten sam proces wymiany łańcucha, wczesne samochody z turbodoładowaniem mają 1 lub brak kół zębatych vanos, N18 ma dwa, ale blokowanie itp. jest takie samo.
lub
Jeszcze raz dziękuję za pomoc i informacje.

Zamówiłem następujące części:
Narzędzia do ustawiania rozrządu: https://www.ebay.co.uk/itm/123485606524
Zestaw łańcucha rozrządu: https://www.autodoc.co.uk/fai-autoparts/7814768
Zestaw łańcucha pompy oleju: https://www.ebay.co.uk/itm/173878678472

Wspomniałeś o napinaczu łańcucha w zestawie FAI, czy masz na myśli napinacz? Zakładam, że oznacza to, że muszę kupić zaktualizowany oryginalny napinacz łańcucha mini?
Zestaw FAI wydaje się zawierać 2 śruby, czy są one do wałków rozrządu? Jeśli tak, czy będę musiał również kupić śrubę wału korbowego i śruby pokrywy rozrządu z gumową uszczelką?
 
#21 ·
Będziesz potrzebować śruby wału korbowego, oryginalne są tanie, tak, napinacze od głównych agentów są zaktualizowane, tj. dłuższe, zdjęcie poniżej to pokazuje
 

Attachments

#22 · (Edited)
Zamówiłem śrubę wału korbowego, okazało się, że jedna już była w zestawie łańcucha pompy oleju! Czekam na przybycie zestawu FAI, żeby sprawdzić, czy napinacz jest właściwego typu. Poszedłem do jayar, żeby sprawdzić, czy mają napinacz, ale sprzedawali tylko zestaw.
Kilka pytań:
Czy muszę zdjąć miskę olejową, żeby wymienić łańcuch pompy oleju? Jeśli tak, to jak mogę podeprzeć silnik, jeśli zdjąłem miskę olejową?
Czy dźwignia i włożenie samochodu na 6. bieg z włączonym hamulcem, plus śrubokręt w zacisku, wystarczą, żeby utrzymać wał korbowy i odkręcić śrubę wału korbowego?
Czy konieczna jest wymiana śrub, które trzymają prowadnice na miejscu? Nie mogę znaleźć zamienników osobno w Internecie. Czy mogę po prostu wymienić same o-ringi na uniwersalne?

Pozdrawiam
 
#23 ·
Użyj kołka blokującego narzędzia blokującego, aby przytrzymać wał korbowy. Zawsze to robię, nigdy nie miałem problemu, nie używaj blokad wałka rozrządu do przytrzymywania wałków rozrządu podczas odkręcania lub dokręcania śrub. Należy użyć wąskiego klucza 27 mm, spróbuj kupić nowszy typ napinacza od Peugeot Citroen, w Wielkiej Brytanii w Plymouth Vospers bardzo pomocny, MUSISZ WYMIENIĆ WSZYSTKIE ŚRUBY ROZCIĄGLIWE, miska olejowa musi zejść, mocowanie silnika również po stronie kierowcy, używam podpory osi z boku samochodu na ramie pomocniczej, a drugą na podporze wału napędowego z tyłu silnika, przydatne jest użycie podnośnika do podnoszenia i opuszczania silnika itp., aby dostać się do śrub koła pasowego, również, gdy już tam będę, wymieniłbym pompę wody i jej koło cierne, jeśli ma około 70 tys. km i więcej, dla spokoju ducha i wykonania pracy raz.
 
#24 ·
Właśnie wymieniłem łańcuch rozrządu w ciągu ostatnich kilku dni, zajęło to znacznie dłużej niż się spodziewałem, w sumie około 2 pełnych dni. Miałem problemy z kilkoma elementami, śruba miski olejowej pod wydechem była koszmarem. Narzędzie do blokowania wału korbowego wymagało dużo szlifowania, zanim pasowało, usunięcie śruby wału korbowego było trudne, ale możliwe do zrobienia tylko za pomocą łyżki. Kiedy zdjąłem pokrywę zaworów, zobaczyłem, że górna prowadnica była pęknięta, łańcuch był dość luźny. Kiedy zdjąłem miskę olejową, byłem zszokowany, jak dużo plastiku było na dnie pompy olejowej. Wszystkie fragmenty na załączonym zdjęciu znajdowały się wewnątrz dna pompy olejowej! Kiedy wyjąłem kasetę łańcucha, prowadnice były w bardzo złym stanie, pęknięte i wyszczerbione, napinacz rozpadł się, gdy go wyjąłem. Cały układ rozrządu był w zasadzie zły. W końcu złożyłem wszystko z powrotem i uruchomił się bez problemu, teraz działa idealnie, bardzo płynnie, a co najważniejsze, zniknęło nierówne bieganie na biegu jałowym! Jestem bardzo zaskoczony, że łańcuch nie przeskoczył zęba i nie wygiął zaworów, ani nie zatarł się z powodu braku oleju, gdybym wiedział, w jakim stanie jest w środku, nie jeździłbym nim.
Image
Image
Wielkie dzięki Mike za wszystkie pomocne rady i wskazówki. Następnym krokiem jest naprawa wycieku oleju w pobliżu turbosprężarki i zakup nowej opony.
 
#25 ·
Musisz wyjąć pompę oleju i wyczyścić ją dookoła, ponieważ wcześniej zdarzyło mi się, że kawałki plastikowej prowadnicy dostały się na jej górę, a następnie, gdy samochód jest prowadzony, spadają w dół i blokują sitko oleju i powodują błędy ciśnienia oleju oraz kody błędów Vanos, mam nadzieję, że nic się nie wygięło.
 
#27 ·
Dzięki Mike, będę obserwował, muszę teraz dobrze to uruchomić
Właśnie zrobiłem swój łańcuch, na szczęście złapałem go zanim coś się zepsuło, jednak wyciągnąłem elektrozawór vanos i na drobnym sitku filtra było trochę brudnego syfu, szybko wyczyściłem go środkiem do czyszczenia gaźników i zamontowałem ponownie. Wyczyściłem również węgiel z portów wlotowych (Cholera, był zakorzeniony po 65000 milach) i zamontowałem zbiorniki wychwytujące, aby zapobiec nawrotom (miejmy nadzieję).

Powodzenia.
Dave.
 
#28 ·
Cześć wszystkim
Niedawno kupiłem Mini Cooper S z 2008 roku z problemem nierównej pracy na biegu jałowym. Byłem tego świadomy, kiedy go kupiłem i dostałem go w dobrej cenie, więc postanowiłem podjąć wyzwanie naprawy. Próbowałem kilku rzeczy, ale bez powodzenia i szukam wskazówek, co sprawdzić dalej.

Samochód:
2008 Cooper S, silnik N14, 90 tys. mil
Samochód był serwisowany tuż przed zakupem z nowymi świecami zapłonowymi

Problem: Po uruchomieniu na zimno silnik pracuje na biegu jałowym dobrze przez około 2 minuty. Po tym biegu jałowym staje się nierówny i szorstki, podczas ruszania na niskich obrotach występuje bardzo lekkie zawahanie, ale na wysokich obrotach nie ma problemu i samochód bardzo dobrze przyspiesza.

Kroki, które podjąłem:
Wysłałem go do dealera w celu piaskowania zaworów dolotowych orzechami włoskimi. Niestety, to nie rozwiązało problemu. Mechanik zauważył, że rozrusznik kręcił przez chwilę przed uruchomieniem i zasugerował, że może to być HPFP.

Mam narzędzie diagnostyczne BMW Scan C110+, którego używam do diagnozowania problemu.
To pokazało:
Ciśnienie HPFP 4,67 MPa na biegu jałowym do około 20 MPa przy pełnym otwarciu przepustnicy

Niektóre kody wypadania zapłonów, które od tego czasu wyczyściłem i nie powróciły.
Pokazuje wysoką częstotliwość wypadania zapłonów na cylindrach 2 i 3, zamiana świec zapłonowych i cewek nie powoduje przesunięcia wypadania zapłonów.

Temperatura silnika wynosi 75-82 stopnie Celsjusza. Zabrałem samochód na dobre przejażdżkę i oscylowała ona w okolicach 78 stopni Celsjusza. Po zatrzymaniu wzrasta do 82 stopni Celsjusza. Sam silnik wydaje się dość gorący po otwarciu maski. Czy mam rację myśląc, że ta zgłoszona temperatura jest dość niska?
Silnik ma zapach spalonego oleju, co jest spowodowane wyciekiem oleju, uzupełniłem olej tuż poniżej znaku max.

Moje obecne przemyślenia to być może zablokowany termostat lub pęknięta obudowa? A może uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego? Przyjrzałem się kilku czujnikom z boku silnika i zauważyłem jeden, który może mieć przerwany przewód (załączone zdjęcie). Jakie kroki mogę podjąć dalej, aby zidentyfikować problem? Wielkie dzięki
Mam identyczny problem po remoncie silnika!
 
#29 ·