MINI Cooper Forum banner

Remlicht defect

2 reading
30K views 8 replies 7 participants last post by  Shafiman  
#1 ·
Hallo,

Ik heb een paar problemen met mijn remlichten. Eerst kreeg ik een waarschuwingsbericht met de melding "Linker remlicht defect", hoewel het licht perfect werkte.

Ik heb zowel de linker- als de rechterlamp vervangen en nu krijg ik de foutmelding "Linker- en rechterremlicht defect", hoewel beide lichten prima werken...

Is dit al iemand overkomen of heeft iemand suggesties om dit probleem op te lossen?

#2 ·
Hallo,

Ik heb een paar problemen met mijn remlichten. Eerst kreeg ik een waarschuwingsbericht met de melding Linker remlicht defect, hoewel het licht perfect werkte.

Ik heb zowel de linker- als de rechterlamp vervangen en krijg nu de foutmelding Linker- en rechterremlicht defect, hoewel beide lampen prima werken...

Heeft iemand dit meegemaakt of suggesties om dit probleem op te lossen?

Bedankt
Zijn de juiste lampen gebruikt? Alleen omdat de lampen die eruit komen erin zitten, wil nog niet zeggen dat het de juiste pasvorm is. Misschien is het de moeite waard om een paar lampen te bestellen op basis van de kentekenregistratie of het chassisnummer om dit te controleren, of uw carrosserie-regeleenheid heeft misschien een momentje.

#4 ·
Ik denk niet dat het de lampen zijn, want de waarschuwing is nu verdwenen voor het rechter remlicht.

De waarschuwing wordt nog steeds weergegeven voor het linker remlicht.

Zou er een probleem kunnen zijn met de sensor of iets dergelijks? De lampen zijn gloednieuw.
De body control ecu die alle lichaamsfuncties, lichten en indicatoren etc. etc. bewaakt, is geprogrammeerd om de weerstand en spanning in de stroomleiding naar een component te bewaken, dus als er een hoge weerstand is, d.w.z. corrosie of bedrading die afbreekt met corrosie, zal er een fout worden gemeld, ook een te lage weerstand zal hetzelfde doen, dus goedkope lampen kunnen wel eens weerstanden hebben die buiten de specificaties vallen, waardoor de ecu een foutmelding geeft en de waarschuwing geeft.

Dit gezegd hebbende, bedrading is een veel voorkomende reden. Een multi-stekker onder de tapijten of in dorpels die nat worden, veroorzaakt eerst een hoge weerstand totdat de draad doorroest, dan een lage weerstand wanneer er geen circuit wordt gemaakt, d.w.z. de lamp brandt niet meer.. Je kunt het zien door naar de lampen te kijken als er een helderder is dan de andere, ik gebruik een lasertemperatuurmeter en richt deze op elke lamp, ze zouden beide dezelfde warmte moeten hebben als het goed is,

Daarna sluit je de diagnose aan om de bcm en andere bedrading te controleren, deze zal een foutcode weergeven, autocom cdp plus of inpa

#6 ·
#8 ·
Controleer je grond, het contact met de grond van de hele remlichtassemblage functioneert duidelijk niet goed. Daarom is het gesmolten, vals contact/boogvorming. U moet de hele assemblage vervangen, inclusief het repareren van de aardingspin op de connector. Als deze te beschadigd is, doe dan gewoon een externe aardingsdraad die u in de carrosserie kunt verbergen met een goede aardingsverbinding. Gebeurt ook bij Audi, meestal de hatchback. Graag gedaan.. 😉

#9 ·
Jullie moeten je basis controleren, het contact met de grond naar de hele remlichtassemblage functioneert duidelijk niet goed. Daarom is het gesmolten, vals contact/boogvorming. Je moet de hele assemblage vervangen, inclusief het repareren van de aardpen op de connector, als deze te beschadigd is, doe dan gewoon een externe aarddraad die je in de carrosserie kunt verbergen met een goede aardverbinding. Gebeurt ook bij Audi, meestal de hatchback. Graag gedaan.. 😉
Bedankt voor deze suggestie @thepitexperts - kunt u wat begeleiding geven over hoe de aarde te repareren? Ik heb een 2013 R60 Countryman All4.