MINI Cooper Forum banner

P2270 Zuurstofsensorfout

12K views 10 replies 4 participants last post by  mike1967  
#1 ·
Hallo allemaal,

Hopen dat iemand me in de goede richting kan wijzen met de volgende foutcode;

P2270 Verwarmde zuurstofsensor HO2S 2, Bank 1 - Signaal blijft mager

276799
Is dit de sensor bij het spruitstuk in de motorruimte, of de sensor op de achterste doos?

Zijn ze gemakkelijk te bereiken / te vervangen?

Stationair draaien is momenteel ook een beetje onregelmatig, ik gok dat het gerelateerd is aan deze defecte sensor?

Veel dank

Kernow Lad

#3 ·
Proost Scudder,

Heb de code gewist, maar de sensor nog niet vervangen (heb er een, maar dacht dat ik de APK zou riskeren) ...

Hoe dan ook, het is vandaag gezakt, op emissies? Niet verrassend hoor ... Mijn monteurmaat denkt dat het de eerste sensor zou kunnen zijn die het probleem veroorzaakt, gebaseerd op deze storingen ...

276941

#4 ·
Dat wijst voor mij op het verbranden van olie, d.w.z. zuigerveren of klepsteelrubbers of zelfs carterontluchting die te veel damp in het inlaatspruitstuk werpt, een keten van gebeurtenissen die ik zou gokken dat dit is: de olie verbrandt en verhoogt de HC-waarden, dit vervuilt ook de 02-sensor en de kat, trek de upstearm-sensor eruit, als deze wit van kleur is, dan verbrandt hij olie en doe wat ik zeg. Ik heb net een n14-motor gereviseerd met de nieuwste zuigerveren, wou dat ik het nooit had gedaan, want er kwam olie langs de veren, rookte bij stationair toerental, ijl rook en rookte ook erg bij het uitrollen aan de voet van een heuvel en dan gas geven. Ik heb dat op een gasmachine gezet en CO was sky high en HC ook, HC heeft meer te maken met olie verbranden, maar olie verbranden verhoogt ook de CO-niveaus omdat het olie is en brandstof ook olie is. Manieren om dit te omzeilen: olieverversing uitvoeren, een 5/40w volledig synthetische olie gebruiken, misschien iets proberen dat stop leak heet, het zet de olie-stemsels op als het die zijn, als je mini een n14 is, monteer dan catch cans op het ontluchtingssysteem, kan helpen om door de apk te komen, ik ben bezig deze weer te reviseren met 3-delige stalen zuigerveren in tegenstelling tot de laatste set die gecoate eendelige waren en van alle soorten rotzooi waren.

#6 ·
geen olie verbranden dan 02 sensoren en kat of injector misschien heeft r56 een prince motor hier zijn deze gevoelig voor timing chain stretch dit kan ook effect hebben op de meting verhoogt overlap tussen inlaat en uitlaat kleppen dumpt onverbrande brandstof op upstream 02 sensor en kat,, normaal rond 60-80k zulke auto's hebben nieuwe kat en 02 sensoren omdat de meeste mensen de symptomen behandelen en niet de oorzaken en dan 10k later alles opnieuw doen, zo niet een ketting gedaan in de afgelopen 60k dan zal het er zeker een nodig hebben ze doen het allemaal niet een als het een waar is, moet ook de koelvloeistofsensor controleren met live data om te zien dat deze bij de juiste temperaturen begint, dwz als 20c begint deze binnen een paar graden van 20c en komt uit op 112c.

#7 ·
Zoals Mike heeft gesuggereerd, is de oorzaak van het probleem waarschijnlijk iets dat de sensor mager heeft laten lezen, niet een defecte sensor.

Mager kan een ongemeten luchtlek betekenen, ik zou suggereren dat uw brandstofaanpassingen op korte termijn laag zijn bij stationair draaien als dat het geval is.

#8 ·
Dus, na verschillende diagnoses en live metingen - het lijkt erop dat er een duidelijk gebrek is aan uitgangsdruk (monteur zegt dat het zoiets als 20 zou moeten zijn, maar het geeft maar 5) ..

Ze hebben het eerder gezien op deze motor, en ze denken dat het de distributieketting is / en mogelijk het springen van het tandwiel als gevolg van ontbrekende tanden ..

Dus proost mike1967 ?

#9 ·
Dus, na verschillende diagnoses en live metingen - het lijkt erop dat er een duidelijk gebrek is aan uitgaande druk (monteur zegt dat het zoiets als 20 moet zijn, maar het geeft maar 5) ..

Ze hebben het al eerder gezien op deze motor, en ze denken dat het de distributieketting is / en mogelijk het springen van het tandwiel door ontbrekende tanden ..

Dus proost mike1967 ?
Het is heel gebruikelijk, vriend, het is wat ze doen, zoals gezegd, ik leef ervan om de distributieketting te vervangen op de Prince-motoren bij 60.000 mijl op auto's die goed onderhouden en licht bereden worden, op auto's die een zwaar leven hebben gehad, 40-50k heb ik ze al eerder zien falen, ook klepzittingen zien vallen op sommige die zo heet worden door vertraagde werking en gescheurde kleppen, het is geen echt moeilijke klus om te doen, het gaat gewoon om het proces, aangezien alle tandwielen vrij ronddraaien tijdens het afstellen van de timing en afhankelijk zijn van rekbouten om ze op hun plaats te houden, geen timingmarkeringen, alles gedaan met vergrendelingsgereedschap

#11 ·
Update - had de distributieketting en VVT-onderdelen vervangen, en de Mini is glansrijk geslaagd. Geen adviezen of iets.

Bedankt allemaal..
de meeste zijn dat om eerlijk te zijn, d.w.z. 60.000 mijl of zo op een ketting is de limiet