MINI Cooper Forum banner

Hoe zee schuim te gebruiken

5.4K views 13 replies 5 participants last post by  mike1967  
#1 ·
Hallo, ik zat eraan te denken om wat zeezout in de N12 Cooper van mijn dochter te gooien. Wat is de beste methode, want het lijkt in een spray te komen en ook in een gietfles. Dacht eraan om wat toe te voegen aan de oude olie een paar honderd mijl voordat de olie wordt ververst, ook ongeveer 100 cc in elk bougiegat. Kan het ook aan de brandstof worden toegevoegd om de inlaatzijde te helpen reinigen? Kan het ook aan de nieuwe olie worden toegevoegd als permanente reiniger?

#2 ·
kan aan brandstof worden toegevoegd en geeft een ijl uitlaatgas totdat het verdwijnt, ik doe het zoals je hierboven zegt, wat in olie en laat het een paar dagen draaien, ik doe ook wat in de bougiegaten als de motor koud is, laat het een nacht intrekken, start dan en laat het draaien op 3000 toeren totdat het warm wordt,

#3 ·
De enige reiniger die ik gebruik is Techron. Ofwel ik gebruik het door Chevron benzine met Techron te kopen. Of als Chevron benzine niet beschikbaar is, koop ik een fles van het spul bij de auto-onderdelenwinkel en voeg de juiste hoeveelheid toe aan de brandstoftank en vul dan de tank met benzine.

Techron kan direct ingespoten motoren helpen omdat het niet verbrandt in de verbrandingskamer. Het verandert in damp en wanneer deze damp in contact komt met de koelere oppervlakken van de verbrandingskamer, de bovenkant van de zuiger en de kleppen, inclusief de achterkant van de inlaatkleppen die worden blootgesteld aan verbrandingsgassen, aangezien een deel hiervan opzettelijk in de inlaat stroomt om de inkomende lucht te verontreinigen om de verbrandingstemperatuur te verlagen en de productie van No2 te verminderen, verandert het weer in een vloeistof en werkt het zo om afzettingen te verwijderen.

Motorolie zorgt voor het reinigen van de motor als het een kans krijgt. Eigenlijk is het enige wat nodig is om de juiste olie te gebruiken - mijn advies is om de olie te gebruiken die de fabriek aanbeveelt - en de olie te verversen op basis van het type gebruik waaraan het voertuig wordt blootgesteld. Een voertuig dat wordt gebruikt voor korte ritten heeft mogelijk elke 3.000 mijl een olieverversing nodig. Een voertuig voor gemengd gebruik 5.000 of 6.000 mijl. Ik heb verschillende auto's 5.000 mijl gereden op een lange roadtrip - beginnend met verse olie - en als ik thuiskom en zoals mijn gewoonte is, de olie ververs, ziet het er vrij vers uit. Het is duidelijk dat als de auto zijn tijd op de snelweg heeft doorgebracht met 65 mph of daar ongeveer, hij gemakkelijk 10.000 mijl op de olie zou kunnen rijden. Maar dat is niet mijn typische gebruik.

Het is belangrijk om bij het verversen van de olie de motor op bedrijfstemperatuur te hebben, zodat de oude olie bij het aftappen het grootste deel van de slib meeneemt die verontreiniging veroorzaakt (water en andere verbrandingsbijproducten).

Ik ben terughoudend om vloeistof in de cilinders te doen. Er is niet veel ruimte als de zuiger zich in het bovenste dode punt bevindt en de kleppen gesloten zijn. U loopt het risico dat de motor hydraulisch vastloopt.

Om de motor schoon te maken, heb ik ontdekt dat Techron werkt zoals ik hierboven al zei. Maar wat ook voor mij heeft gewerkt, is de auto een lange rit te geven. In mijn ervaring heeft een motor die ongeveer 50 mijl met snelwegsnelheid heeft gereden en de afgelopen maanden niet aan dat soort snelwegrijden is blootgesteld, merkbaar beter gepresteerd. Net als olie heeft benzine een aantal behoorlijk goede reinigende eigenschappen.

#4 ·
De reden dat ik Seafoam gebruik, is veelzijdig. Ten eerste had ik jaren geleden een diesel met tikkende injector gerelateerd, ik sloot live data aan en kon brandstofcorrecties zien, waarbij één injector mijlenver uit de buurt was en de andere 3 minder. Ik stopte een blik in de brandstoffilterbehuizing, liet de motor 30 minuten draaien op 3000 toeren, waarna alle correcties weer op de basislijn stonden, wat voor mij bewees dat het werkt. Toen had een andere auto een intermitterende compressie, ik spoot benzine in het inlaatspruitstuk als de motor koud was, liet het een nacht staan, kwam terug, draaide de sleutel, liep zonder misfires, reinigde de klepzittingen. Ik had een Honda diesel met 230.000 km en de dampen uit de olievuldop waren als een trein, stopte een volle blik in de olie, kill or cure, niets te verliezen omdat hij al was afgekeurd, 2 dagen later volledig schone ringen, had zich weer aan de boring afgedicht, ontglazuurd en vastzittende ringen losgemaakt, maar het beste is dat ik veel van deze motoren reviseer en de onderdelen een nacht in Seafoam laat weken en de volgende dag zijn ze gemakkelijk schoon te maken, op benzineauto's blijft het ook als een niet-brandbare reiniger en reinigt het injectoren omdat de uitlaat ijl wordt als hij niet heet is, ook heb ik dit vaak gedaan, een kat een nacht laten weken en dan de volgende dag de motor starten en een rondje om de blok rijden om hem door de apk te krijgen, maar daarvoor was het een zeer grote afkeur, voor mij in real time en wereldcondities heeft het bovenstaande gedaan en werkt het.

#5 ·
De reden dat ik seafoam gebruik is veelzijdig, ten eerste had ik jaren geleden een diesel met kloppende injector gerelateerd, ik sloot live data aan kon brandstofcorrecties zien van één injector was mijlenver uit en de andere 3 waren minder uit, stopte een blik in de brandstoffilterbehuizing liet de motor 30 minuten draaien op 3000 toeren na alle correcties baselined waar het zou moeten zijn, nou bewees het dat het in mijn gedachten werkt, toen had een andere auto een intermitterende compressie misfire was benzine kan spray inlaat spray op wanneer de motor koud was liet het 's nachts staan kwam terug uit draaide de sleutel draaide geen misfire's schoongemaakte klepzittingen, had een honda diesel gedaan 230k en de dampen uit de olievuldop waren als een trein, stopte een volle blik in olie kill of cure niets te verliezen omdat het al niet aan de mot voldeed, 2 dagen later totaal schone ringen had opnieuw afgedicht op boring ontglazuurd en vastzittende ringen,

maar het beste is dat ik veel van deze motoren reviseer en ik de onderdelen 's nachts laat weken met seafoam en de volgende dag maken ze gemakkelijk schoon, op benzineauto's blijft het ook als een niet-brandbare reiniger en zal injectoren reinigen als je wazige uitlaat krijgt als het niet heet is, ook en o heb dit veel gedaan een kat 's nachts laten weken en dan de volgende dag de motor starten en een rondje om het blok rijden om het te laten slagen maar voorheen was het een zeer grote mislukking, voor mij in real time en wereldcondities heeft het bovenstaande gedaan en werkt het,
Toen ik aan auto's en automotoren werkte, was Sea Foam er nog niet. Voor de grotere onderdelen, zoals koppen, blok, enz., stuurde ik deze naar een automachinewerkplaats om ze te laten reinigen en vervolgens het nodige machine-werk te laten doen.

Voor kleinere onderdelen had ik een blik onderdelenreiniger met een metalen mand. Ik deed de te reinigen onderdelen (alleen ijzer!) in de mand en liet ze weken. Na niet veel tijd waren ze schoon of het vuil was los genoeg om te worden verwijderd met een zachte (messing) borstel en daarna een shot remmenreiniger gevolgd door een shot perslucht.

Voor aluminium onderdelen had ik volgens mij een blik carburateurreiniger met een metalen mand. Het spul was goed in het verwijderen van vuil, maar beschadigde het aluminium niet.

Nooit problemen gehad met injectoren in mijn benzine- of één dieselauto. Zoals ik al zei, voor mijn benzinemotoren, als ik dacht dat het brandstofsysteem/de motor "gereinigd" moest worden, gebruikte ik Techron. Ik had nooit reden om naar een reiniger voor mijn diesel te kijken. Ik gebruikte goede dieselbrandstof met een laag zwavelgehalte. Houd de waterafscheider leeg en vervang de brandstoffilter volgens schema. En zoals ik gewend was met mijn benzinemotoren, gebruikte ik een goede olie (Mobil 1 0w-40, wat een goedgekeurde olie was voor een aantal automotoren in mijn garage door de jaren heen) en verving deze elke 5.000 mijl.

#8 ·
De spray wordt geleverd met een lange rode buis. Kan het inlaatspruitstuk losmaken en in elke poort steken en spuiten. Doe dit als het koud is, laat het dan een nacht staan, start het dan en ga een uur lang goed heet rijden, zal zeggen dat het geen zware ophoping verwijdert, het enige dat dat doet is walnootstralen of motorverversing, ZOU NOOIT IN EEN INLAAT GIETEN, of ademhaling, kan ook de motor spuiten die koud direct in de inlaat van de turbo draait, zal de pijpwerk etc. schoonmaken, daarna moet de auto een paar kilometer hard rijden om veel warmte in de kat te krijgen, zodat al het vuil uit de kat verbrandt.

#12 ·
Interessante YouTube over het onderwerp Seafoam vs. Marvel Mystery Oil vs. Techron. De conclusie suggereert dat geen van de producten een absolute winnaar is, maar dat ze in principe allemaal een verbetering bieden ten opzichte van het niet gebruiken van een reinigingsmiddel.

Veel hangt ook af van hoe het wordt gebruikt, dus een ijskoude motor maakt een groot verschil, misschien haal ik een blikje Techron als ik de volgende keer een motor reviseer en spuit ik de helft van de kop ermee. Ik weet dat Seafoam werkt, omdat ik het de hele tijd gebruik en na een nacht weken komt het harde vuil er heel gemakkelijk af. Het enige nadeel van al deze dingen is dat het vuil dat het verwijdert bij gebruik op een inlaat ergens naartoe moet en de kat krijgt het meestal.