De reden dat ik Seafoam gebruik, is veelzijdig. Ten eerste had ik jaren geleden een diesel met tikkende injector gerelateerd, ik sloot live data aan en kon brandstofcorrecties zien, waarbij één injector mijlenver uit de buurt was en de andere 3 minder. Ik stopte een blik in de brandstoffilterbehuizing, liet de motor 30 minuten draaien op 3000 toeren, waarna alle correcties weer op de basislijn stonden, wat voor mij bewees dat het werkt. Toen had een andere auto een intermitterende compressie, ik spoot benzine in het inlaatspruitstuk als de motor koud was, liet het een nacht staan, kwam terug, draaide de sleutel, liep zonder misfires, reinigde de klepzittingen. Ik had een Honda diesel met 230.000 km en de dampen uit de olievuldop waren als een trein, stopte een volle blik in de olie, kill or cure, niets te verliezen omdat hij al was afgekeurd, 2 dagen later volledig schone ringen, had zich weer aan de boring afgedicht, ontglazuurd en vastzittende ringen losgemaakt, maar het beste is dat ik veel van deze motoren reviseer en de onderdelen een nacht in Seafoam laat weken en de volgende dag zijn ze gemakkelijk schoon te maken, op benzineauto's blijft het ook als een niet-brandbare reiniger en reinigt het injectoren omdat de uitlaat ijl wordt als hij niet heet is, ook heb ik dit vaak gedaan, een kat een nacht laten weken en dan de volgende dag de motor starten en een rondje om de blok rijden om hem door de apk te krijgen, maar daarvoor was het een zeer grote afkeur, voor mij in real time en wereldcondities heeft het bovenstaande gedaan en werkt het.